loading image

X

Strona główna » Oferta » Slow Foxtrot

Takt: 4/4
Tempo: 30-32 taktów na minutę

Ogólnie

Foxtrot to angielskie określenie oznaczające krok lisa. Bardzo modny na początku naszego wieku, prawdziwie dowolny, nie mający ustalonych reguł. Gdy aktor Harry Fox wprowadził w swoim zespole kroki kłusujące, a nauczyciele go wygładzili, zyskał swój styl i charakter. Taniec ten odróżnia chłopca od mężczyzny. Obserwując tancerzy odnosi się wrażenie gładkości i pewności ruchu. Tak jak walc angielski jest typowym tańcem angielskim i oceniany jako najtrudniejszy taniec standardowy, chociaż bazuje na podstawowych figurach chodzenia, być może dlatego, że charakterem swym symbolizuje parę małżeńską po wielu szczęśliwie przeżytych latach.

Zarys historii

Twórcą fokstrota był Amerykanin Harry Fox, aktor, który w 1913 roku wprowadził na scenę teatru pewną ilość specyficznych kroków dotąd nie spotykanych w balecie określanych mianem „Fox’s Trot”. Na początku fokstrot był tańcem dowolnym, bez ściśle określonych reguł. Taniec ten dawał tańczącym odprężenie, nie nastręczał trudności, tancerze poruszali się w praktycznie dowolny sposób. Jednakże w 1914 roku amerykański związek nauczycieli tańca ustalił pierwsze zasady tańczenia fokstrota, wprowadzono podział na kroki wolne i szybkie tańczone po linii prostej lub w obrotach w prawo. Taniec ten w dalszym ciągu był rozwijany przez angielskich nauczycieli tańca, którzy wzbogacili fokstrota o kroki boczne i określili rytm tych kroków: wolno, szybko, szybko.

Styl i charakter tańca

Fokstrota tańczy się na całych stopach, w sposób wygodny tak, aby nie męczył zbytnio tańczących. Muzyka fokstota ma charakter liryczny, spokojny. Tańczący poruszają się płynnie, posuwiście, bez zbędnych zatrzymań i dodatkowych przyruchów. Ciała tańczących są praktycznie cały czas w ruchu.

Postawa taneczna

Partner ze swoją partnerką ustawiają się naprzeciwko siebie w postawie naturalnie wyprostowanej, biodra blisko siebie, twarze zwrócone lekko w lewo, głowy uniesione. Prawa dłoń tancerza znajduje się w okolicach lewej łopatki tancerki, pozostałe, połączone ręce unoszą na wysokość głowy tancerki.

Rytm

Dwa pierwsze kroki są wolne, półtaktowe, kolejne dwa zaś szybkie, ćwierćtaktowe. Całość mieści się w sześciu uderzeniach, co daje półtora taktu.

Technika

Robimy długie kroki, stawiamy nogi do przodu od pięty, do tyłu od palców, do boku zaś na palcach. Nogi należy prowadzić wąsko, a ciężar ciała należy niezwłocznie przenosić na nogę, która wykonała krok.

Kroki

  1. PRE-BRĄZ
    • Feather
    • Three Step
    • Natural Turn
    • Reverse Turn with Feather Finish
    • Closed Impetus with Feather Finish
  2. BRĄZ
    • Natural Weave
    • Change of Direction
    • Basic Weave
  3. SREBRO
    • Closed Telemark
    • Open Telemark and Feather Ending
    • Top Spin
    • Hover Feather
    • Hover Telemark (and to PP)
    • Natural Telemark
    • Hover Cross
    • Open Telemark, Natural Turn, Outside Swivel, Feather Ending
    • Open Impetus
    • Weave from PP
    • Reverse Wave
    • Natural Weave from PP
  4. ZŁOTO
    • Natural Twist Turn
    • Curved Feather to Back Feather
    • Natural Zig Zag from PP
    • Fallaway Reverse and Slip Pivot
    • Natural Hover Telemark
    • Bounce Fallaway with Weave Ending


Realizacja: IT Agency SERVAQ


Na tej stronie używamy ciasteczek w celu poprawy wygody jej użytkowania.
Dowiedz się więcej
Ok